ГІД ПО МОДНИМ ЕПОХАМ (І ЧАСТИНА)

Нашу подорож у світ "fashion", я вирішила розпочати з не такого вже і далекого 20 ст. І першою нашої зупинкою у часовому просторі стане перша половина минулого століття.

1910-ТІ: ПАРИЖ ДИКТУЄ НОВИЙ СТИЛЬ АР-ДЕКО.
  

На зміну Belle Epoque (в перекладі з французької - «прекрасна епоха») з характерним силуетом «пісочний годинник» приходить ар-деко. Новий канон краси - природні, нічим не обмежені форми жіночого тіла. Європа переодягається в екзотичні наряди, надихнувшись балетом «Шехерезада», представленим Дягілєвим в рамках «Російських сезонів» у Парижі.

Модельєр: Поль Пуаре - реформатор моди, саме він звільнив жінок від корсетів і турнюрів, запропонувавши вільні сукні-туніки в давньогрецькому стилі, а також накидки, Монті і шаровари, навіяні Сходом. Пуаре ввів в моду екзотику і орієнталізм, культивуючи розкіш і достаток в одязі: дорогі тканини і маса декору - ознаки його творінь.

Фасони: плаття із завищеною талією, звужена до низу спідниця, спідниця-штани, шаровари, накидка-кімоно, плаття-сарі, тюрбан, сумочка-кисет.

Тканини та декор: парча, шовк, оксамит, тафта, східні орнаменти, вишивка золотими нитками, дорогоцінні камені, батик.

Ікони стилю: Айседора Дункан зробила вільне плаття-туніку Пуаре відомим на весь світ, з'явившись в напівпрозорому вбранні на сцені - нечувана зухвалість. Інша модна ікона епохи - Іда Рубінштейн, зірка балету «Шехерезада» - не виходила з образу східної красуні і поза сценою, вибираючи на кожен день шовкові кімоно. 

1920-ТІ: ЕМАНСИПАЦІЯ І ДЖАЗ.


Емансипована жінка і водить автомобіль, і пише романи, і курить, і хвацько танцює чарльстон в зручному прямому плаття з заниженою талією - символі епохи. Скромна елегантність Коко Шанель сусідить з надмірностями «епохи джазу»: пір'ям, боа і бахромою. Стиль garcon (в перекладі з французької - «хлопчик») уживався з ар-деко, як і раніше популярним.

Модельєр: Коко Шанель переодягнула жінок в чоловічі речі і довела, що маленьке чорне плаття, доповнене низкою перлин, - вечірній варіант не гірше розшитого бісером наряду. За більш жіночне напрям моди відповідала Жанна Ланвен.

Фасони: плаття циліндричної форми, хутряне Монті, жакет, кардиган, вільні парусинові штани, костюм-піжама для пляжу, капелюшок-клош, каблучки, стрічки для волосся з рясним декором.

Тканини та декор: мереживо, шовк, оксамит, шерсть, букле, джерсі; базові кольори - чорний, білий, сірий, кремовий, бежевий; прикраси з перлів, мінімум декору - у Шанель, максимум - у інших (вишивка, пір'я, банти, стеклярус).

Ікони стилю: Актриса німого кіно і танцівниця Луїза Брукс прославилася не тільки свободою звичаїв, але і любов'ю до капелюшків-клош. Тенісистка Сюзанна Ленгле ввела моду на спортивну жіночий одяг. 

1940-ТІ: ВІЙНА ДИКТУЄ СВОЇ ПРАВИЛА МОДИ

Починається війна, і жінки змушені відмовитися від розкішних і пишних нарядів. З'являється одяг в стилі мілітарі - жіночі речі, зшиті з тих же тканин, що і форма військових. Поки в Європі мода скута обмеженнями Другої світової, США створюють власний «від кутюр».

Модельєр: Головний «трендсеттер» десятиліття - дефіцит: тканин, ґудзиків, декоративних елементів. Саме він визначає нововведення в жіночому гардеробі: вкорочує довжину спідниці, забороняє пишні оборки через велику витрату тканини, позбавляє панчіх і шпильок, і дівчатам доводиться носити капелюхи і хустки, щоб приховати неприбрані волосся.

Фасони: приталений жакет з накладними плечима, двубортное пальто, спідниця-олівець, блузка з рукавами-ліхтариками, плаття сорочкового крою з акцентом на талії, сукні в морському стилі, капелюшок з вуаллю, ремінь, брошки, намиста.

Тканини: темно-зелений, хакі, коричневий, сірий, темно-сірий, чорний, блакитний, білий, світло-жовтий, червоний; шерсть, бавовна, фланель; клітина, принт-горошок.

Ікони стилю: голлівудська актриса Рита Хейворт і моделі pin-up Бетті Грейбл і Бетті Пейдж.



Коментарі

Дописати коментар